Lockdown legt Winters Assen Campagne grotendeels stil

Vaart in Assen was druk doende om met haar Winters Assen Campagne de binnenstad in winterse sferen onder te dompelen, toen de nieuwe coronamaatregelen roet in het eten gooiden.

winters_asssen

Met haar nieuwe ‘binnenstadsvermaak’ wilde Vaart in Assen vanaf begin december vijf weken lang promotie voor de binnenstad maken. Net als de succesvolle actie de afgelopen zomer was deze winterse campagne opgezet om voor de nodige sfeer en reuring in de stad te zorgen waardoor bezoekers langer in de binnenstad zouden verblijven en er meer zouden gaan besteden.

De nieuwe marketingcampagne begon met activiteiten rond Sinterklaas en zou in de aanloop van de kerstdagen op koopzondag 19 december naast gratis parkeren in de parkeergarages de Assenaren ook gratis een dagje schaatsen met het hele gezin op het Koopmansplein aanbieden. De lockdown die juist die zondag een feit werd, maakte voortijdig een eind aan de campagne. De lockdown zou immers juist bewerkstelligen dat zo weinig mogelijk mensen op de binnenstad afkwamen.

Als gevolg van de nieuwe coronamaatregelen moest ook de – tot dan toe ondanks alles succesvolle – ijsbaan op het Koopmansplein de roer om. Tot en met 9 januari is de baan dagelijks tussen tien en half vijf uitsluitend open voor kinderen en jongeren tot en met zeventien jaar. (Deze groep mag op basis van het huidige coronabeleid in groepsverband buiten sporten.)

  • De Winters Assen Campagne 2021 is ondersteund door het Ondernemersfonds met een bijdrage van € 7500.