Landelijke campagne om F1 naar Assen te halen

Stichting GrandPrix Assen 2020 voert drie maanden lang een landelijke mediacampagne om het TT Circuit op de kaart te zetten voor een Formule 1 in 2020. Vóór 1 april hopen ze Assen 'op pole position' te krijgen.

formule1_brilletje

Stichting GrandPrix Assen 2020 voert drie maanden lang een landelijke mediacampagne om het TT Circuit op de kaart te zetten voor een Formule 1 race in 2020. Vóór 1 april hopen ze Assen ‘op pole position’ te krijgen.

Stichting GrandPrix Assen 2020 wordt gevormd door een businessclub met inmiddels 56 leden. Samen hebben ze dit onafhankelijke initiatief ontwikkeld, dat wil zeggen los van organisator, gemeente en provincie. De clubleden hebben elk een bijdrage van 1000 euro in de campagne gestort.

Bij de oprichting zei Stichting GrandPrix Assen 2020 in actie te zijn gekomen, omdat ze trots zijn op wat er in Assen op het TT Circuit mogelijk is:

  • Het is het enige professionele Nederlandse racecircuit.
  • Het heeft een capaciteit van 128 duizend bezoekers
  • Het is uitstekend bereikbaar via de A28.

Een mogelijke Formule 1 race zal een geweldige een ‘economische spin-off’ voor de hele regio en in het bijzonder voor Assen opleveren. Mocht het uiteindelijk niet lukken de F1-organisatie voor een race in Assen te winnen, dan denkt de stichting met haar inspanningen toch heel veel positieve waardevolle landelijke publiciteit voor Assen te hebben gegenereerd.

Een van de manieren om Nederland enthousiast maken voor de komst van de F1 in 2020 zijn 3,4 miljoen kartonnen racebrillen die via een flyer landelijk worden verspreid. Wie een selfie met zo’n bril op instuurt, maakt kans op een kaartje voor de F1. Verder komen er een landelijke perscampagne en tal van acties op de sociale media.

Ondernemersfonds Assen heeft uit zijn stadsbrede budget een bijdrage van 10.000 euro geleverd aan het project van de Stichting GrandPrix Assen 2020.

foto: Stichting GrandPrix Assen 2020