‘Assen geeft ruimte’ belooft een bruisende zomer

Gemeente en ondernemers hebben hun plannen bekendgemaakt voor de campagne 'Assen geeft ruimte'. Doel is een bruisende zomer en nazomer in de stad vol activiteiten om zoveel mogelijk mensen tot een bezoek aan Assen te verleiden.

Met de plannen en de campagne wordt invulling gegeven aan het budget van 100.000 euro dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 18 juni beschikbaar stelde. B en W hebben voor de financiering van de activiteiten in de zomervakantie 50.000 euro beschikbaar gesteld. Tegelijkertijd is er nog eens 50.000 euro gereserveerd voor een campagne in het najaar. De samenwerkende partijen en de gemeente hopen met de activiteiten toeristen die in de stad en in Drenthe verblijven, aan Assen te binden.

Gemeente Assen, Toeristisch Recreatief Platform Assen, Ondernemend Assen, Ondernemersfonds Assen en Vaart in Assen hebben de handen ineengeslagen en gezamenlijk een totaalplan gemaakt. Het plan bestaat op hoofdlijnen uit programmering van activiteiten in de stad voor gezinnen en kinderen, variërend van workshops, theater, dans en entertainment.
Er wordt stevig ingezet op de zichtbaarheid van alles wat er in de campagne ‘Assen geeft ruimte’ georganiseerd wordt. Centraal staat een gastvrije uitstraling in de stad. Met borden langs wegen, flyers en posters in de stad, een pendelbus langs vijftien campings en logiesverstrekkers in de regio  en een online campagne wil ‘Assen geeft ruimte’ zoveel mogelijk mensen informeren over wat er te doen en te zien is in Assen.

Kijk voor het volledige programma op www.assengeeftruimte.nl

Wethouder Economische Zaken Mirjam Pauwels is enthousiast over het plan:
‘De activiteiten sluiten naadloos aan bij onze ambities in de Economische Agenda. Het is mooi om te zien dat alle samenwerkende partijen in een korte periode in staat zijn geweest om zo’n programmering neer te zetten. Ik hoop dat de activiteiten een breed publiek aanspreken. We zijn hard geraakt door de uitbraak van het coronavirus. Het zou geweldig zijn als door het extra bezoek aan de stad het economisch tij keert.’

Voorzitters Arie van der Spek en Kor IJszenga van respectievelijk Ondernemersfonds en Ondernemend Assen:
‘Met dit plan zetten we Assen de komende maanden goed in het middelpunt van Drenthe. Dat zijn we natuurlijk ook verplicht als hoofdstad van Drenthe! En we hebben het budget dat de gemeenteraad beschikbaar heeft gesteld nog verhoogd met 35  procent door een bijdrage vanuit Toeristisch Recreatief Platform Assen, Ondernemend Assen, Cultureel Hart Assen en Ondernemersfonds Assen. Zo maken we met elkaar de stad sterker.’

Voorzitter van Vaart in Assen Arjan van Bekkum zegt dankbaar te zijn voor de coördinerende rol die Vaart in Assen hierin heeft kunnen spelen:
‘We hebben onze achterbannen in de sectoren horeca, cultuur, retail en recreatie al weken nauw betrokken bij de  corona-aanpak. Daarom konden we na het besluit van de gemeenteraad snel doorpakken, om het momentum van een goed bezet Drenthe mee te kunnen pakken.’

Campagne najaar
Voor een relaxte nazomer in en om Assen wordt nog gewerkt aan een campagne die tot en met de herfstvakantie door loopt.  Deze campagne zal zich vooral op mensen van buiten Drenthe richten en zal eind augustus worden gepresenteerd.

foto: ‘Assen geeft ruimte’