WinterWarmte in Assen

Als vervolg op de campagne 'Assen geeft Ruimte' heeft Vaart in Assen een nieuwe actie ontwikkeld. WinterWarmte moet tijdens de drukke dagen deze winter helpen de binnenstad van Assen veilig te houden.

Regelmatig berichten de media over binnensteden waar het zo druk wordt dat de veiligheid in het gedrang komt en waar in het kader van de coronamaatregelen opgetreden moet worden door bijvoorbeeld winkels eerder te sluiten. Vaart in Assen wil met WinterWarmte de ondernemers helpen als binnenstad eensgezind en zichtbaar op te treden. Kernwoorden van de nieuwe campagne zijn: veiligheid, sfeer en gastvrijheid.

De campagne Assen geeft Ruimte heeft volgens de initiatiefnemers de afgelopen zomer laten zien dat het beschikken over voldoende ruimte een sterk punt van de Asser binnenstad is. De maatregelen die toen genomen werden, bleken effectief te zijn en ze werden door het publiek en de ondernemers als ‘prettig’ ervaren.
WinterWarmte moet ervoor zorgen dat Assen de komende weken op dezelfde voet door kan gaan. Ook zal in het kader van de campagne de binnenstad sfeervol worden aangekleed.

Vaart in Assen wil flink investeren om de boodschap van WinterWarmte goed te kunnen communiceren: in de coronaproof binnenstad van Assen kun je als bezoeker veilig en aangenaam winkelen.
Belangrijk nevendoel van de campagne is ‘een spreidingcampagne om piekmomenten af te vlakken’, o.a. door speciale acties om het publiek aan te sporen om toch vooral op de rustiger dagen de stad in te gaan. De campagne richt zich niet alleen op de binnenstad, maar ook op de wijkwinkelcentra.

WinterWarmte wordt grotendeels gefinancierd uit eigen middelen van Vaart in Assen en MKB Retail Assen. Het Ondernemersfonds Assen zorgt voor een bijdrage van 6500 euro.

 

(Foto: Esther van Riezen)