‘Vaart in Assen’ wil coronaproof binnenstad

Binnenstadsorganisatie 'Vaart in Assen' wil met het project Binnenstad Assen Corona Proof het publiek laten zien dat ze de binnenstad weer op een veilige en aangename manier kunnen bezoeken.

handenwas

Binnenstadsorganisatie ‘Vaart in Assen’ is in samenwerking met o.a. MKB Retail gestart met het project Binnenstad Assen Coronaproof. Het project wil het publiek laten zien dat ze de binnenstad weer op een veilige en aangename manier kunnen bezoeken.

Het gezamenlijke doel van het project is de ondernemers van de Asser binnenstad samen te brengen om Assen als een coronaproof binnenstad neer te zetten. Eerste doel is samen een protocol te maken hoe dat feitelijk in de openbare ruimte zal moeten gebeuren.
Belangrijk onderdeel van het project wordt de ‘Welkom terug’-communicatiecampagne die de verschillende doelgroepen steeds op hun eigen manier gaat benaderen. De campagne wil laten zien welke aanpassingen de betrokkenen ondernemers en de gemeente gerealiseerd hebben en dat je als bezoeker weer met een gerust hart naar de binnenstad kunt komen.

‘Vaart in Assen’ heeft rond het project Binnenstad Assen Coronaproof eind april een denktank in het leven geroepen met vertegenwoordigers uit alle sectoren die bij Vaart in Assen betrokken zijn, zoals MKB Retail, de horeca, de cultuursector, het vastgoed en recreatie/TRP Assen. In de campagne zal worden samengewerkt met de VVV Assen en Marketing Drenthe.

De eerste zichtbare actie van het project was het plaatsen van mobiele handenwas-units in het centrum. Op 16 mei begon een proef met een looprouteaanduiding in de Oudestraat en en het Mercuriuscentrum. Als de aanpak succesvol blijkt, wordt de proef uitgebreid met meer straten.
In het Dagblad van het Noorden van 16 mei zei binnenstadregisseur Kjeld Vosjan over de looproutes: ‘We willen de loopstromen zoveel mogelijk scheiden en ruimte voor elkaar creëren. Ruimte hebben we in Assen, laat dat nu eens goed van pas komen in deze tijd!’

‘Vaart in Assen’ heeft bij het Ondernemersfonds Assen een aanvraag ingediend voor een bijdrage in het project in het kader van het zogeheten Stadsbrede budget. Het OFA-bestuur heeft inmiddels positief  over de aanvraag besloten.

(Foto: Newz Marketing en Media)